Prestižo apvidus auto evolūcija – kāds ir desmitgades progress?

PRESTIŽO

• Gandrīz desmit gadi: jaunākie modeļi ir milzu tehnoloģiskā progresa ilustrācija

• Progresīva arhitektūra: modernā platforma ļauj ieviest daudzas novatoriskas inovācijas

• Efektīvs uzlādējamais hibrīds: līdz pat 113 kilometriem elektriskā režīmā

• Vienmēr savienots: attālināta atjaunināšana visām svarīgākajām sistēmām

• Sirdsmieram: nākamās paaudzes aktīvā trokšņu slāpēšana strādā roku rokā ar modernāko un jaudīgāko audio sistēmu, kāda jebkad uzstādīta Range Rover Sport


Maijā prestižo apvidus auto ražotājs Land Rover prezentēja greznā un sportiskā Range Rover Sport trešo paaudzi. 2004. gadā debitējušais britu kompānijas auto tiek fundamentāli atjaunināts gandrīz ik pēc deviņiem gadiem: tā otrā paaudze parādījās 2013. gadā, bet pirmie trešās paaudzes pārstāvji Baltijas valstīs nonāks šī gada oktobrī.

Gandrīz desmit gadu atšķirība starp paaudzēm nozīmē lielu tehnoloģisku progresu. Luksusa apvidus auto segments šai ziņā nav izņēmums – tik ilgā laikā būtiski ir attīstījušies gan materiāli, gan inženiertehniskie risinājumi, gan savienojamības un komforta tehnoloģijas.

“Modernie luksusa segmenta SUV bieži tiek salīdzināti ar to uzņēmumu flagmaņiem, kuri izmanto progresīvākos risinājumus visās jomās. Jaunais Range Rover Sport ir kļuvis par šādu piemēru, un tā veidotāji, aprakstot automašīnas iespējas, vairākkārt uzsvēra: izmantots pirmo reizi,” saka Juste Jaruše, Jaguar Land Rover biznesa vadītāja Baltijā.

Strukturālas izmaiņas inovāciju vārdā

Plašs elektrificēto spēka piedziņas agregātu klāsts ļauj baudīt ierasti augsto Range Rover Sport līmeni. Jaunais P510e Electric Hybrid atbilst to vadītāju prasībām, kuri meklē teicamas veiktspējas piedziņu, iespaidīgu efektivitāti un iespēju vairāk nekā 100 km nobraukt bezizmešu režīmā.

Šajā auto Land Rover 3 litru sešcilindru Ingenium benzīna dzinējs perfekti apvienots ar jaudīgu 105 kW elektromotoru un 38,2 kWh akumulatoru, un tas viss kopā rada 510 ZS jaudu. Šis modelis no 0 līdz 100 km/h ieskrienas tikai 5,4 sekundēs, bet elektriskajā režīmā spēj veikt līdz 113 km. Reālos apstākļos gaidāms, ka ar elektrību auto spēs nobraukt 88 km un CO2 izmešu daudzums būs tikai 18 g/km. Tālākos ceļojumos, kombinējot benzīnu un elektrību, var rēķināties ar 740 km.

Ir pieejams arī P440e hibrīds, kura spēka agregāts kopumā attīsta 440 ZS un nodrošina tikpat lielu elektrisko nobraukumu un tikpat mazu CO2 izmešu daudzumu. Arī šī versija bez piepūles 100 km/h sasniedz nieka 5,8 sekundēs.

Attālināti var atjaunināt 63 moduļus

Tikpat svarīgs un fundamentāls Range Rover Sport jauninājums ir jaudīgā Land Rover elektroauto arhitektūra (EVA 2.0), kas ļauj radīt nevainojami savienotu tehnoloģiju ekosistēmu, tostarp Software Over The Air (SOTA). Gudrā tehnoloģija ļauj attālināti atjaunināt 63 elektroniskos moduļus, tādējādi automašīna visu mūžu saglabā savu inovāciju, moderno tehnoloģiju un pakalpojumu līdera statusu.

“Pateicoties daudzajām savienotajām tehnoloģijām, jaunajā Range Rover Sport viss ir vienkārši. Te visu vada mūsu godalgotā Pivi Pro informācijas un izklaides sistēma, un visas sistēmas intuitīvi var vadīt skārienekrānā,” saka Alekss Heslops, Jaguar Land Rover elektrotehnikas direktors.

Pivi Pro sistēmai ir neintegrēts izliekts augstas izšķirtspējas 13,1 collu skārienekrāns, un tas atrodas modernā paneļa centrā. Tā kā šajā ekrānā vadītājs kontrolē visu – no navigācijas līdz multivides un transportlīdzekļa iestatījumiem, sistēma apgūst viņa paradumus un gudri personalizē informāciju, kļūstot par neaizstājamu intuitīvu personīgo palīgu. Pivi Pro ir ērti lietojams interfeiss, un sākuma ekrānu var personalizēt, iestatot biežāk izmantojamās funkcijas, savukārt pārējām var piekļūt vien ar pāris pieskārieniem.

Pivi Pro ekrānu papildina 13,7 collu interaktīvais vadītāja displejs ar augstas izšķirtspējas grafiku. Tas dublē galvenos Pivi Pro datus un ir konfigurējams tā, lai vadītājs redzētu tieši sev svarīgo informāciju.

Standarta aprīkojumā ir arī bezvadu Apple CarPlay un Android Auto, un tālruni var novietot uz 15 W bezvadu ierīču lādētāja zem Pivi ekrāna.

Strukturālas izmaiņas inovāciju vārdā

Strukturālas izmaiņas inovāciju vārdā

Strukturālās izmaiņas izstrādes platformā ir ļāvušas inženieriem ieviest daudzas progresīvas inovācijas. Par pamatu šiem jauninājumiem kalpojusi elastīgā jaukto metālu arhitektūra (MLA-Flex), kurai raksturīgā stingrība un izturība virsbūvei nodrošina pat par 35 procentiem lielāku noturību pret vērpi nekā iepriekšējam Range Rover Sport.

Šī priekšrocība teicami tiek kombinēta ar sistēmu kompleksu, ko pārvalda integrētā šasijas kontrole. Tas viss ir īpaši pielāgots jaunajam Range Rover Sport, kas ir visu laiku dinamiskākā Land Rover luksusa SUV versija un prasmīgākais auto ceļiem bez cietā seguma. Balstoties uz jauno arhitektūru, ir izveidota jaunākās paaudzes dinamiskā pneimopiekare (Dynamic Air Suspension), kurā pirmo reizi ir pārslēdzama tilpuma pneimatiskās atsperes. Šī inteliģentā sistēma palielina piekares darbības diapazonu, un ar to ir aprīkoti visi Range Rover Sport.

Jaunā SUV uzlabojumi ietver arī tādas tehnoloģijas kā Land Rover jaunāko Terrain Response 2 sistēmu ar jaunu adaptīvo bezceļa kruīzkontroli un izcilu sānsveres kontroli, ko nodrošina Dynamic Response Pro sistēma. Savukārt stabilitāti pagriezienos garantē visu riteņu stūrēšanas sistēma, griezes momenta vektorēšana bremzējot, kā arī elektroniskais aktīvais diferenciālis.

Jaunā struktūra nodrošinājusi arī tīras eksterjera līnijas, bet lāzermetinātais jumts apvienojumā ar meistarīgu tehnisko izpildījumu, kā arī precīzu un izsmalcinātu vizuālo tēlu rada izcilus aerodinamiskos parametrus – Range Rover Sport pretestības koeficients ir tikai 0,29.

Attālināti var atjaunināt 63 moduļus

Sirdsmieram

Uzlaboti ir arī flagmaņa sēdekļi, lai vadītājs maksimāli ērti justos arī garos braucienos un stūrējot pa līkumainiem ceļiem. Savukārt aizmugurējiem pasažieriem ir ergonomiski optimizēta sēdekļu ģeometrija, turklāt šeit ir par 31 mm vairāk vietas kājām, kā arī par 20 mm plašāka vieta ceļiem. Tas viss ievērojami vairo komfortu jebkuram braucējam.

Mūzikas cienītāju rīcībā ir Meridian Signature Sound System – modernākā un jaudīgākā audio sistēma, kāda jebkad uzstādīta Range Rover Sport. Tā ļauj baudīt lielisku skaņu, un tam tiek izmantoti 29 skaļruņi, viens jauns zemfrekvences skaļrunis un pastiprinātājs ar jaudu līdz 1430 W. Četri skaļruņi ir iestrādāti galvas balstos, tāpēc cilvēki četros galvenajos sēdekļos mūziku var klausīties savā personīgajā zonā.

Lai ceļošana būtu vēl patīkamāka, Range Rover Sport lielu lomu spēlē nākamās paaudzes aktīvā trokšņu slāpēšana, kas samazina ceļa un riepu trokšņa iekļūšanu salonā. Mikrofoni un akselerometri katrā riteņa arkā pastāvīgi uzrauga ienākošās skaņas, savukārt digitālie procesori aprēķina nepieciešamo slāpējošās skaņas līmeni, lai salonā troksnis nebūtu dzirdams. Tas ir līdzīgi, kā darbojas augstākās klases austiņas.

Lai radītu modernas greznības iespaidu, jaunajā Range Rover ir iestrādātas arī instinktīvas ērtības. Piemēram, tam ir slēptie durvju rokturi ar tuvināšanās sensoru, kas ļauj saglabāt tīras un gludas eksterjera līnijas, maigā durvju aizvēršana un mašīnas atbloķēšana pēc pietuvošanās, lai bez piepūles iekāptu iekšā. Tāpat ir arī automatizētā aizslēgšana (Walkaway Lock) – papildu drošībai.

Jauno Range Rover Sport jau tagad var pasūtīt Land Rover dīlera salonā. Cena Latvijā ir no 98 450 eiro. Modeļa prezentācija Rīgā notiks 7. septembrī.

Vairāk informācijas

Land Rover kouminkāciju agēntūra Latvijā Velocita: [email protected]

Land Rover sociālo tīmekļu kanāli:

Facebook: https://www.facebook.com/LandRoverLatvija

Instagram: https://www.instagram.com/landrover_latvija/