No 2026. gada Dakaras rallijā un FIA pasaules rallijreida čempionātā (W2RC) startēs jaunas specifikācijas apvidus sacīkšu auto, kas būvēts uz Defender OCTA bāzes. Tā būs lieliska iespēja pasaules smagākajos bezceļu pasākumos pierādīt Defender ekstrēmo veiktspēju un izturību, kas ir būtiskas jebkuram rallijreida automobilim. Defender OCTA ir visu laiku ātrākais un spējīgākais Defender, tāpēc zīmola izvēle to ņemt par pamatu rallijreida programmai bija vairāk nekā likumsakarīga.
No 2026. gada Defender ar diviem rallijreida auto startēs visos piecos W2RC posmos Stock kategorijā un ar trim automobiļiem čempionāta galvenajās sacensībās – Dakaras rallijā.
2026. gadā Stock kategorijā tiks ieviesti jauni noteikumi, kuru primārais mērķis ir nodrošināt sīvāku konkurenci dalībnieku starpā. Tā ir FIA un Dakaras organizatoru reakcija uz augošo augstas veiktspējas bezceļa un SUV modeļu popularitāti. Noteikumi ļaus arī būtiski palielināt veiktspēju, tāpēc Stock kategorija būs ideāla, lai uzskatāmi demonstrētu Defender izturību un spējas.
Marks Kamerons, Defender rīkotājdirektors: “Dalība Dakaras rallijreidā ir visu laiku smagākais pārbaudījums Defender automobiļiem. Tomēr esam pārliecināti, ka Defender OCTA ar savu milzīgo veiktspēju un izturību ir ideāls kandidāts šim izaicinājumam.”
Džeimss Bārklijs, JLR Motorsport izpilddirektors: “Defender starts Dakarā būs neaprakstāmi aizraujošs. Mums ir sava vīzija par sērijveida auto nākotni rallijreidā un esam droši, ka jaunie Stock kategorijas noteikumi dos iespēju parādīt Defender potenciālu. Vēl gadu varam intensīvi gatavoties, testēt un mācīties, lai būtu gatavi 2026. gada Dakarai. Komanda jau ir labi pastrādājusi un strādās vēl, un mēs ar nepacietību gaidām sacensības gan Dakarā, gan W2RC – pasaules smagākajās apvidus auto sacīkstēs.”
Defender OCTA pamatā ir alumīnija nesošās virsbūves arhitektūra D7x (x – ekstrēmā). Lai gan D7x ir vieglāka, tā ir trīs reizes izturīgāka nekā tradicionālā virsbūve uz rāmja un nodrošina iespaidīgu vērpes pretestību.
Šī izturība apvienojumā ar Defender OCTA unikālo ģeometriju un balstiekārtas kinemātiku padarīja to par perfektu izvēli startam Dakarā. Sacīkšu automobiļiem jaudu nodrošinās Defender OCTA 4,4 litru V8 Twin Turbo dzinējs.
Visaptverošie un smagie sacīkšu testi un izstrāde jau rit pilnā sparā. Kulminācija būs testa braucieni un iepazīstināšana ar komandu jau šajā gadā.