• Defender Rally prezentē Defender Dakar D7X-R ar pilnīgi jaunu sacīkšu krāsojumu
  • Jaunais D7X-R debiju piedzīvos 2026. gada Dakaras rallijā
  • Defender Dakar D7X-R ir būvēts uz Defender OCTA bāzes, no kura pārņēmis arī V8 dzinēju
  • Defender Rally komandas piloti Stefans Petransels, Sāra Praisa un Roks Baciuška uz Dakaras rallija starta izies 3. janvārī

Defender Rally komandas jaunais sacīkšu automobilis Defender Dakar D7X-R ir pilnībā gatavs 2026. gada FIA Pasaules rallijreidu čempionātam (W2RC) un jau 2026. gada janvārī debitēs sacīkšu vidē – Dakaras rallijā. Līdz ar pilnu tehnisko specifikāciju publiski prezentēts arī D7X-R jaunais oficiālais vizuālais noformējums, kas atspoguļo modeļa robustumu un tā saikni ar gaidāmajiem izaicinājumiem tuksnesī.

Defender Rally mugurkauls – spēcīga pilotu un stūrmaņu komanda

2026. gada Dakaras rallijā Defender Rally komandu pārstāvēs spēcīga pilotu un stūrmaņu komanda: Dakaras leģenda Stefans Petransels startēs kopā ar Miku Metgi, lietuvietis Roks Baciuška brauks tandēmā ar Oriolu Vidalu, bet amerikānieti Sāru Praisu pavadīs Šons Berimans.


Šīs ekipāžas divu nedēļu laikā vairāk nekā 80 stundas brauks sacīkšu režīmā un ātrumposmos veiks aptuveni 5000 kilometru. Visu nepieciešamo tehnisko atbalstu nodrošinās Defender Rally komandas mehāniķi un inženieri ar komandas vadītāju Īenu Džeimsu priekšgalā.

Defender Dakar D7X-R – visizturīgākais Defender, kāds jebkad radīts

Defender Dakar D7X-R startēs jaunajā Stock kategorijā, un tā konstrukcija balstīta uz sērijveida Defender OCTA tehniskajiem risinājumiem. FIA regulējums stingri nosaka pieļaujamo modifikāciju apjomu, tāpēc D7X-R saglabā OCTA D7x virsbūves arhitektūru, transmisiju un piedziņas izkārtojumu. Sacīkšu auto ir pārņēmis arī Defender OCTA 4,4 litru V8 Twin Turbo dzinēju, kas Dakarā izmantos FIA apstiprinātu ilgtspējīgu degvielu.


Bezceļa sacīkšu automobiļa jaunais virsbūves krāsojums veidots Geopalette stilā, kas aizgūts no tuksneša skarbajām faktūrām un krāsu pārejām smilšu, akmens un zemes toņos. Kontrastējošais jumts ir stilistiska atsauce uz tuksnesī vietām sastopamajām ūdenstilpēm.


Defender ģenerāldirektors Marks Kamerons: "Defender Dakar D7X-R ir visizturīgākais Defender, kāds jebkad radīts. Tas ir būvēts tā, lai droši stātos pretī vissmagākajiem sacensību piedzīvojumiem. Dakaras rallijā tiek testētas iespējamā robežas, un dalība šāda mēroga sacensībās mums būs iespēja īpaši smagos apstākļos parādīt Defender spējas un izturību."


Defender Rally komandas pilots Roks Baciuška: "Dakaras rallijs ir pārbaudījums cilvēkam un tehnoloģijām, tāpēc uzvara ir iespējama vien ar automobili, kas spēj izturēt ekstrēmus apstākļus."

Dakaras automobiļa bāze – Defender OCTA

Lai gan Stock kategorija ierobežo pieļaujamās konstrukcijas izmaiņas, Defender Rally komanda ir izstrādājusi vairākas būtiskas modifikācijas, lai Defender Dakar D7X-R būtu piemērots līdz pat 800 km garajiem bezceļa ātrumposmiem. Sacīkšu auto ir saglabājis Defender 110 virsbūvi, taču aizmugurē iebūvēta speciāli konstruēta 550 litru degvielas tvertne, bet salonu pastāvīgi aizsargā cauruļu drošības karkass.


Arī citi jaunā rallijreidu auto elementi ir pielāgoti tuksneša reljefam – automobilim ir 35 collu riteņi, par 60 mm platāka šķērsbāze un paaugstināts klīrenss. Modificētajos priekšējos un aizmugurējos virsbūves paneļos ir saglabāts Defender OCTA dizaina kods, taču tie uzlabo uzbraukšanas un nobraukšanas leņķus. Papildus tam zem mašīnas uzstādīti aizsardzības elementi pret triecieniem no apakšas.


Defender Dakar D7X-R piekare ir veidota, balstoties uz Defender OCTA kinemātiku, un vienlaikus papildināta ar īpaši Dakaras rallijreidam paredzētu amortizatoru sistēmu, kas izstrādāta sadarbībā ar BILSTEIN. Priekšā izmantoti vienas vītņasperes amortizatori, bet aizmugurē – dubultie amortizatori, kas pārliecinošu kontroli arī ar pilnu 550 litru degvielas tvertni.

Gatavs garām stundām Saūda Arābijas tuksnesī

Tāpat arī dzesēšanas sistēma ir pielāgota ekstremālajiem apstākļiem – ir palielināts tās virsmas laukums, optimizēta gaisa plūsma un sērijveida trīs radiatoru vietā uzstādīts viens liels modulis ar četriem 12V ventilatoriem. Papildu dzesēšanu nodrošina pārveidots motora pārsegs, bet gaisa ieplūdes sistēmā pievienotais daļiņu filtrs novērš smilšu iekļūšanu ieplūdes kanālos. Uz jumta uzstādītie papildu lukturi savukārt uzlabo redzamību vāja apgaismojuma apstākļos.


Astoņu pārnesumu automātiskā pārnesumkārba ir pārņemta no Defender OCTA, taču ir rallijreidam pielāgota pārnesumu attiecība, kas nodrošina lielāku griezes momentu pie zemiem dzinēja apgriezieniem. Automobilim ir rallija specifikācijas bremžu sistēma ar ventilējamiem diskiem un augstas veiktspējas suportiem.


Elektroniku pārvalda Defender Rally izstrādāts autosporta vadības bloks, bet jaunais Flight Mode režīms automātiski regulē griezes momentu, kad automašīna atrodas gaisā, nodrošinot vienmērīgu piezemēšanos un pasargājot transmisiju.


Salonā uzstādīta FIA sertificēta navigācija, Head-Up displejs, konfigurējams instrumentu panelis un sacīkšu sēdekļi ar sešu punktu drošības jostām. Viss aprīkojums paredzēts ilgstošām stundām pie stūres un izcila komforta saglabāšanai.


Pirms katra ātrumposma Defender Dakar D7X-R tiek nodrošināts ar astoņiem litriem ūdens, trīs rezerves riteņiem, instrumentu komplektu, kompresoru, rezerves detaļām un diviem integrētiem hidrauliskajiem domkratiem.


Defender Rally komandas vadītājs Īens Džeimss: "Šis projekts ir vairāku mēnešu intensīvu testu rezultāts. Defender Dakar D7X-R jau ir veiksmīgi veicis vairāk nekā 6000 kilometru bezceļa testos, un komanda ir pilnībā gatava savam pirmajam W2RC izaicinājumam – 2026. gada Dakaras rallijam, kas startēs 3. janvārī Saūda Arābijā."