JLR izveido labdarības fondu jauniešu nākotne

JLR Foundation Logo
  • JLR ir izveidojis labdarības fondu jauniešu potenciāla atraisīšanai un pozitīvu pārmaiņu veicināšanai

  • Fonds ik gadu saņems miljonos mērāmu finansējumu, lai dažādās labdarības kampaņās veicinātu vienlīdzību bērnu un jauniešu starpā

  • 2025. gadā fonds sāks darboties Apvienotajā Karalistē, bet vēlāk aptvers arī citas valstis visā pasaulē

  • Fonda misija lieliski saskan ar JLR Reimagine stratēģiju, kā arī fokusējas uz izglītību un nevienlīdzības mazināšanu

Labdarības fonda izveide un mērķi

JLR šodien svinīgi paziņoja par JLR Fonda izveidi. Tas ir labdarības fonds, kura galvenais mērķis ir bērnu un jauniešu potenciāla atraisīšana un pozitīvu pārmaiņu veicināšana sabiedrībā un vidē.

JLR ir apņēmies fondam atvēlēt miljonos mērāmus līdzekļus. Jau pirmajā gadā labdarības pasākumiem paredzēts piešķirt līdz 2,5 miljoniem sterliņu mārciņu. Fondam augot, finansējums tiks pakāpeniski palielināts. Šie līdzekļi tiks izmantoti labdarības organizāciju un NVO grantiem, lai attīstītu bērnu un jauniešu prasmes, zināšanas un iemaņas, kā arī mazinātu nevienlīdzību starp tiem, kuri aug labvēlīgos un nelabvēlīgos apstākļos.

JLR Fonds oficiāli sāks darboties 2025. gadā – vispirms Apvienotajā Karalistē, bet nākotnē tā aktivitātes plānots izvērst arī globālā mērogā. Paplašināšanās ietver plānu iesaistīt vairāk skolu un jauniešu visā pasaulē, īpaši fokusējoties uz izglītības pieejamības uzlabošanu.

Fonda vadība

Fonda vadību uzņemsies Laura Brauna (Laura Brown), kuras iepriekšējā pieredze ietver izpilddirektores pienākumus labdarības organizācijā PEAS, kur viņas darbs bija saistīts ar izglītības pieejamības paplašināšanu Āfrikā.

Fonda vadībā ir iecelti arī četri pilnvarotie: JLR ilgtspējas vadītāja Andrea Debane (Andrea Debbane), JLR personāla vadītājs Kriss Torps (Chris Thorp), JLR globālā personāla vadītāja Fēbe Līta (Phoebe Leet) un TCS ilgtspējas vadītājs Latīņamerikā Fransuā Dosa (François Dossa). Laika gaitā valdes locekļiem pievienosies arī citas pilnvarotās personas – gan no JLR darbinieku rindām, gan ar uzņēmumu nesaistīti cilvēki, kas guvuši bagātīgu pieredzi labdarības ideju atbalstīšanā un kas spēlēs svarīgu lomu JLR Fonda attīstībā.

JLR Fonds un JLR Reimagine stratēģija

Fonda koncepcija vistiešākajā mērā atbilst JLR Reimagine mērķiem, kā arī atspoguļo JLR mātesuzņēmuma Tata tradīcijas atbalstīt izglītību un jauniešus. JLR ir ilggadēja pieredze savu darbinieku un labdarības partneru atbalstīšanā, lai pozitīvi ietekmētu sabiedrību un vidi, īpaši fokusējoties uz jauniešiem un izglītību. Lai labdarības kampaņas iegūtu maksimālu rezonansi, fonda aktivitātes notiks ne tikai skolās, bet arī ārpus tām.

Vēsturiskās un aktuālās iniciatīvas

JLR China pavisam nesen svinēja desmito gadskārtu kopš sadarbībā ar Ķīnas Soong Ching Ling fondu tiek īstenota programma Sapņu fonds – pirmais autobūves uzņēmuma dibinātais labdarības fonds Ķīnā tieši jauniešiem. JLR šo fondu izveidoja 2014. gadā, un līdz šim tajā ir ieguldījis gandrīz 12 miljonus sterliņu mārciņu, atbalstot vairāk nekā 700 000 jauniešu Ķīnas nabadzīgākajos reģionos.

Viens no fonda ievērojamākajiem projektiem ir zemestrīcē nopostītā un vēlāk atjaunotā lauku skola, kas tagad pazīstama kā JLR Cerības skola. Tā ir milzu atspaids reģionā, kur bērni uz skolu pa kalnainu apvidu iet vairākas stundas. Tikai pateicoties labdarības fondam, skolā ir pietiekami daudz kvalificētu pedagogu, pieejama ēdināšana un iespējama nakšņošana, kas nu jau vairāk nekā 70 absolventiem ļāvis turpināt izglītības ceļu dažādās universitātēs.

JLR jauniešu vidū intensīvi virza arī zinātnes, tehnoloģiju, inženierzinātņu un matemātikas (STEM) idejas. Piemēram, Apvienotajā Karalistē uzņēmuma STEM vēstnieku programma jau ir uzrunājusi vairāk nekā 100 000 skolēnu, un to atbalsta simtiem JLR darbinieku, tostarp valdes locekļi. JLR mērķis ir līdz 2029. gada beigām savu vēstnieku skaitu palielināt līdz 5000 un, lai to sasniegtu, tiek veidota sadarbība ar 2500 skolām visā pasaulē.

Piemēram, Brazīlijā, netālu no JLR Itatjas rūpnīcas, uzņēmums šogad sāks īstenot vides izglītības programmu ar sociālu ievirzi, kuras mērķis ir bērnos vecumā no 4 līdz 14 gadiem modināt interesi par zinātni kā nākotnes karjeras izvēli.

Nākotnes plāni un ambīcijas

Domājot par jauniešu nākotni, JLR cenšas uzlabot arī paša uzņēmuma pieejamību. Skolu partnerības programma atver bērnu prātu, grauj stereotipus un palīdz attīstīt tās prasmes, kas vēlāk var noderēt auto rūpniecībā. Apvienotajā Karalistē un Īrijā šobrīd JLR spēj uzrunāt ap 40 000 skolēnu, taču uzņēmuma tālejošais mērķis ir krietni vien ambiciozāks – jau šajā desmitgadē katru gadu pozitīvi iespaidot 1 miljonu skolēnu visā pasaulē. Papildus tam 2025. gadā tiks sākta jauna pasaules mēroga izglītības programma, kurā varēs apgūt tālāk nododamas iemaņas un kas palīdzēs skolēniem atrast savu vietu nākotnes darba tirgū.

Turklāt JLR daudz iegulda arī savos jaunajos darbiniekos. Iesaistot viņus Jauno profesionāļu tīklā, tiek veidota platforma nākamās paaudzes līderiem, kurā viņi varēs atraisīt savu potenciālu un veicināt inovācijas.

Andrea Debane, JLR ilgtspējas vadītāja un JLR Fonda pilnvarotā persona, sacīja: "Tikai pateicoties talantīgajiem cilvēkiem, kuri strādā un attīstās mūsu uzņēmumā, JLR ir tik sena inovāciju, transformāciju un lielisku produktu radīšanas vēsture. Šodienas jaunie prāti ir rītdienas inženieri, dizaineri un inovatori. Viņi ir mūsu nākotnes sabiedrības veidotāji un līderi. Mēs vēlamies visos bērnos un jauniešos atraisīt potenciālu un ļaut viņiem tiekties pēc augstākajiem mērķiem. Daudzi no viņiem paliek zaudētājos, jo vienkārši nezina par dažādajām iespējām, ko varētu izmantot. Vai arī netic savām spējām vai līdzekļu trūkuma dēļ neuzdrošinās riskēt. Novēršot šos šķēršļus un nodrošinot piekļuvi pareizajām prasmēm, zināšanām un iespējām, viņi visi var piedalīties brīnišķīgas un ilgtspējīgas nākotnes veidošanā."

Par JLR

JLR Reimagine stratēģijas mērķis ir radīt ilgtspējīgu vīziju par moderno greznību.

Mēs pārveidojam savu biznesa modeli, lai līdz 2039. gadam savā piegādes ķēdē, produktos un pamatdarbībā sasniegtu oglekļa nulles līmeni.

Mūsu stratēģijas centrālais elements ir elektrifikācija, un līdz šīs desmitgades beigām katram mūsu zīmolam būs vismaz viens pilnībā elektrisks modelis, bet Jaguar kļūs pilnībā elektrisks.

Pateicoties mūsu spēka piedziņas tehnoloģiju elastīgumam, mēs paralēli akumulatoru elektriskajiem transportlīdzekļiem arī turpmāk varēsim piedāvāt hibrīda un iekšdedzes automobiļus, kas ļaus apmierināt pieprasījumu globālajā pārejā uz elektrību.

Mēs esam Lielbritānijas uzņēmums, kam Apvienotajā Karalistē ir divi dizaina un inženiertehniskie centri, divas montāžas rūpnīcas, komponentu un apdares rūpnīca, elektriskās piedziņas agregātu ražotne un akumulatoru rūpnīca. Mums ir arī ražotnes Ķīnā (kopuzņēmums), Slovākijā, Indijā un Brazīlijā, kā arī septiņi tehnoloģiju centri visā pasaulē.

JLR pilnībā pieder Tata Motors Limited, kas ir daļa no Tata Sons.