Būsim ļoti pateicīgi, ja Jūs palīdzētu mums uzlabot mūsu mājas lapu un atrastu laiku, lai aizpildītu īsu aptaujas anketu?

Land rover

SĀKAS BEZCEĻU VIRTUOZA LAND ROVER DEFENDER PIEDZĪVOJUMI LATVIJĀ

SĀKAS BEZCEĻU VIRTUOZA LAND ROVER DEFENDER PIEDZĪVOJUMI LATVIJĀ

Šodien tas ieradies Rīgā uz agrīno pirmizrādi – līdz 18. janvārim tas viesosies Land Rover salonā,17. janvārī tas tiks demonstrēts T/C “Spice” apmeklētājiem, savukārt pirmie Defender automobiļi Latvijā ieradīsies šī gada aprīlī. 

Jaunais Land Rover Defender jau kļuvis par leģendu, vēl pat nenonākot tirdzniecībā, – tas nofilmēts jaunākajā filmā par Džeimsu Bondu un iekļauts “Lego Technic” komplektā. 11 līdz 100 gadus vecos bērnus, kuri to būs iegādājušies, gaida sarežģīts uzdevums – uzkonstruēt šo visurgājēju no 2573 detaļām. Tomēr slavas nasta jaunajam Defender nav bijusi par smagu – pasaules ietekmīgāko automobiļu izdevumu izmēģinājumos šis visurgājējs sevi lieliski pierādījis, un tas nekavējoties tika nodēvēts par vienu no desmitgades nozīmīgākajiem automobiļiem. Šodien tas ieradies Rīgā uz agrīno pirmizrādi – līdz 18. janvārim tas viesosies Land Rover salonā,17. janvārī tas tiks demonstrēts T/C “Spice” apmeklētājiem, savukārt pirmie Defender automobiļi Latvijā ieradīsies šī gada aprīlī. 

“Jau tagad Latvijā iespējams pasūtīt Defender automobiļu pirmo sēriju modeļus – Launch Edition un First Edition. Šo pirmo automobiļu skaits ir ierobežots, un tiem jau tagad tiek pievērsta uzmanība – tas nav savādi, jo šis bezceļu virtuozs apvieno tādas īpašības, kādas sagaida Latvijas patērētāji, – praktiskumu, stingru raksturu, jaudīgumu dažādos apstākļos, tehnoloģijas un īpašu izskatu.“ uzsvēra Land Rover Baltijas valstu mārketinga nodaļas vadītāja Juste Šataite (Justė Šataitė). 

Defender ir īpašs Land Rover modelis, visīstākais šī britu zīmola, kura pirmais automobilis tika radīts 1948. gadā un togad arī prezentēts Amsterdamā, pēctecis. Defender raksturā spilgti atklājas Land Rover ekspedīciju un militārā jaudīguma īpašības, kas piešķir Defender visurgājējam neatkārtojamas spējas bezceļa apstākļos. 

Koncerna inženieri un dizaineri, radot Land Rover Defender, patiešām īstenoja ļoti riskantu stratēģiju – viņi atteicās no izteiksmīgajiem un atpazīstamajiem Range Rover modeļu gammas ārējiem elementiem un no iepriekšējā Defender modeļa atstāja tikai virsbūves stūrainumu. Rezultāts – pilnībā unikāls un ar nevienu citu automobili nesajaucams Defender.



Tāpēc var apgalvot, ka, lai gan jaunais visurgājējs ir Land Rover ģimenes pārstāvis, tas tomēr pieder atsevišķai – Defender – ģimenei. Šajā ģimenē būs vairāki locekļi – vispirms divi atšķirīga garuma Defender 110 un Defender 90 platformas modeļi, bet vēlāk parādīsies arī vairāk īpašu modifikāciju.

Visiem Defender modeļiem riteņi izvietoti stūrveida arkās, būs arī panorāmas jumts ar raksturīgo pārsegu un uz sānu atveramas aizmugurējās durvis, pie kurām piestiprināts rezerves ritenis.  Jāatzīmē, ka visurgājējā tā 71 gadu ilgajā vēsturē ražotājs pirmo reizi atteicies no rāmja konstrukcijas, kuras vietā izmantots īpaši stingrs alumīnija monokoks ar neatkarīgu priekšējo un aizmugurējo piekari. 

Lai gan Defender platformas pamatā ir koncerna izmantotais D7, vairāk nekā 95 % tās arhitektūras detaļu ir unikālas, tāpēc platforma ieguvusi savu nosaukumu – D7x, kurā indekss x nozīmē ekstremāls . 

Tās konstrukcija ir vairāk nekā trīs reižu izturīgāka pret griezi un ir lielisks pamats neatkarīgajai gaisa piekarei vai versijai ar elektriskajām spēkstacijām. Tas ir pierādīts arī praksē – visurgājējs izturējis vairāk nekā 62 000 testu, savukārt piekarei un virsbūves konstrukcijai bija jāiztur Land Rover Extreme Event Test procedūra, kurā izmantotas lielākas kravas un apgrūtinošāki ārējie apstākļi nekā ierasts standarta izmēģinājumu programmās.



Izmēģinājumu laikā Defender nobrauca vairāk nekā 1,2 miljonus kilometru ekstremālos apstākļos – 50 grādu karstumā tuksnesī, 40 grādu salā Arktikā un 3 kilometru augstumā klinšainos kalnos Kolorado štatā. 

Šādos apstākļos tika izmēģināta arī pilnīgi jaunā pilnpiedziņas sistēma Configurable Terrain Response, kas pirmoreiz izmantota tieši jaunajā Defender. Sistēma ļauj pieredzējušiem autovadītājiem pašiem izvēlēties iestatījumus, kas vislabāk atbilst braukšanas apstākļiem un viņu autovadīšanas stilam. Savukārt iesācējiem sistēma identificēs un piedāvās optimālo režīmu esošajiem apstākļiem. 

Jaunā visurgājēja versija ar gaisa piekari, kura var tikt palielināta līdz 291 mm (Defender 90 – līdz 314 mm), savukārt piekares ģeometrija ir– priekšējās daļas (approach), centrālās daļas (breakover) un aizmugurējās daļas (departure) stūri ir attiecīgi 38, 28 un 40 grādi. Defender var pārbraukt 900 mm dziļu braslu, un Terrain Response 2 sistemā ir iekļauta arī elektroniskā brasla pārbraukšanas palīgsistēma.

Automobilī uzstādīta arī unikāla koncerna radītā ClearSight Ground View tehnoloģija, kas ar elektronisko acu palīdzību ļauj redzēt ceļa virsmu, kas atrodas zem dzinēja pārsega, tieši pretī priekšējiem riteņiem.

Pirmajiem pircējiem tiek piedāvāti divi dzinēju veidi – trīs litru I6 benzīna dzinējs, kas attīsta 400 ZS jaudu.Pēdējam no iepriekš minētajiem dzinējiem komplektācijā iekļauta arī MHEV spēkstacija – iekšējās aizdedzes dzinējs ir papildināts ar nelielas jaudas starteri–ģeneratoru un akumulatoru.Dīzeļdzinējs – divu litru SD4, kas attīsta 240 ZS jaudu.



Jaunā Defender radītāji automobiļa salonā ir pacentušies saglabāt dažas tā priekšteču stila detaļas. Piemēram, vietām redzamas stiprinājumu skrūves un tērauda virsbūves struktūras elementi.Turklāt pārnesumu pārslēgs tagad atrodas priekšējā panelī, bet atbrīvotajā vietā uzstādīts trešais pirmās rindas sēdeklis – līdzīgi kā pirmās paaudzes Land Rover visurgājējos.

Šāds izkārtojums ļāva izveidot neparastas sēdekļu kombinācijas – Defender 110 var būt piecas, sešas vai septiņas sēdvietas. 

Visurgājējā pirmoreiz izmantota jauna komunikācijas sistēma Pivi Pro, kurā iekļauts īpaši jutīgs un ātri reaģējošs skārienekrāns. Savukārt atjaunotā Software-Over-The-Air (SOTA) tehnoloģija ļauj attālināti atjaunināt pat 14 atšķirīgu elektronisko moduļu programmatūru, automātiski lejupielādējot un instalējot nepieciešamos papildinājumus.

Defender būs pieejamas koncerna ierastās aprīkojuma pakotnes – S, SE, HSE, First Edition, Launch Edition un Defender X, taču klients varēs arī individualizēt komplektāciju ar četrām atšķirīgām pakotnēm:The Explorer, Adventure, Country un Urban. Būs iespējams pasūtīt arī īpaši izturīgu virsbūves aizsardzības risinājumu Satin Protective Film – īpašu plēvi, kas pasargā krāsu un laku.

Protams, bezceļu un ceļojumu cienītājiem Land Rover piedāvās attālināti vadāmu elektrisko vinču, jumta telti, piepūšamas nojumes un papildu bagāžas grozus. 

Jaunais Defender tiks pārdots 128 pasaules valstīs. It visur tas atbilst visstingrākajām vides aizsardzības un drošības prasībām. 
 

© Inchcape Motors Finland Oy

Būsim ļoti pateicīgi, ja Jūs palīdzētu mums uzlabot mūsu mājas lapu un atrastu laiku, lai aizpildītu īsu aptaujas anketu?

Land rover